02 december 2015

Walnotenboom

2 december 2015

Jarenlang heeft een walnotenboom op mijn wish list gestaan aangezien ik dol ben op de walnoot.
 Er daadwerkelijk ook een te planten is er echter nooit van gekomen.
Wij woonden ongeveer 4 weken in ons nieuwe huis toen ik, na veel uitpakken en dingen een plaats geven, wat meer aandacht kreeg voor de aanwezige beplanting in de tuin.
Naast een pruimen-, appel- en perenboom stond er een boom in de hoek die wij niet konden definiëren....

Keiharde groene, gespikkelde bolsters...... wat zou dat kunnen zijn?


Wat 'googlen' bracht de oplossing. Het bleek een heuse walnotenboom......


Halverwege oktober lieten de vruchten los en bleef ik dagelijks rapen. Het werd, voor een tamelijk jonge boom, een zeer redelijke oogst want van de vorige bewoonster vernam ik dat ze vorig jaar zegge en schrijven 12 noten had geoogst. :)



Vandaag, na een aantal weken drogen, deze echt overheerlijke walnoten/koffietaart gebakken.
Mocht ik geen visite tussendoor krijgen ben ik 'veroordeeld' tot het alleen opeten van de taart aangezien mijn partner alleen warm loopt voor appeltaart :D.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten