28 december 2015

Voor het eerst teleurstelling met marktplaats.

28 december 2015.

Voor het eerst in al die jaren dat ik op MP actief ben is een aankoop een teleurstelling geworden.
Ik zocht al een hele tijd naar een houten kroonluchter en zat bijna dagelijks hiernaar te speuren op MP.

De meeste kroonluchters die hierop geplaatst worden zijn echter vaak een eind uit de buurt en gezien het formaat alleen bij de aanbieder thuis op te halen.
Eindelijk vond ik er een, in Limburg, en na onderhandelen over de prijs en mijn vraag of hij opgestuurd kon worden, kwamen we tot overeenstemming.
Ik kreeg een bankrekeningnummer en als ik het bedrag had overgemaakt zou ze mij het trackingnummer opsturen....


Na een aantal dagen, vol verwachting uitkijkend naar mijn pakket had ik echter nog steeds geen trackingnummer ontvangen.
Ik stuurde hierover een email naar haar maar kreeg geen reactie terug. En zo stuurde ik vier dagen op rij een email.
Taal noch teken.....
Ik berichtte MP hierover en kreeg een bericht terug nog een paar dagen te wachten, misschien was ze afwezig of ziek.... en anders kon ik via de meegestuurde link aangifte doen van oplichting.
Na 2 dagen stuurde ik opnieuw een emailbericht waarin ik vroeg of er iets was, of ze misschien ziek was, maar of ze dat dan even wilde aangeven.....
Niks, nada noppes!

Aan het eind van die week reageerde ik onder een ander account op nog een advertentie van deze tante, een mutsy buggy, waarop ik bood.
En ja hoor, binnen het half uur ('s morgens voor dag en dauw) had ik bericht terug van haar. Ze ging akkoord met mijn bod en vroeg wanneer ik hem op wilde komen halen.
Ik mailde terug en vroeg om het adres....
Het duurde ruim 21/2 uur eer er nu een reactie kwam en ik begon al te denken dat ze nattigheid voelde.
Maar uiteindelijk kwam ze toch met het adres op de proppen en vroeg hoe laat ik zou komen.

Helaas, helaas kan ik op dat adres géén telefoonnummer vinden maar heb wel direct terug gemaild met mijn 'andere' identiteit en haar gezegd het bedrag voor de kroonluchter op mijn rekening terug te storten en dat ik dan de aangifte, die ik inmiddels had gedaan, in zou trekken.

Zo het er nu, ruim 5 dagen later naar uit ziet, dat ik niet alleen naar de kroonluchter maar ook naar mijn centen kan fluiten.
:(
En blijkbaar maakt de aangifte die ik deed en waarvan ik een kopie bijvoegde ook geen indruk. Misschien met de ervaring dat de politie voor zulke bedragen toch niet in actie komt.
Als ik iets haat is dat oneerlijkheid......


Geen opmerkingen:

Een reactie posten