30 december 2015

Jaaroverpeinzing.

30 december 2015.


2015 is bijna ten einde en ik zit de afgelopen maanden te overdenken.
Mondiaal gezien was het voor mij een roerig jaar, gekenmerkt door de toename van meer
en extremer geweld.
Dientengevolge de enorme instroom van migranten, al dan niet
uit economische overwegingen.
Een ware exodus van mensen die ervoor betaalden om huis en haard te verlaten
om via allerlei kanalen de ‘welvarende’ Europese landen te bereiken.
Waar gaat dit eindigen en vooral hoe gaat dit aflopen?
Nederland op de 4de plaats van dichtst bevolkte landen, 400 mensen per km2.
Een jaar waarin de inleving in en het respect voor anderen verder is gedaald.
Zullen allen vredelevend door een deur kunnen blijven gaan?

Op persoonlijk vlak het na 21 jaar het loslaten/verlaten van onze vrije, geliefde ‘ouwe stek’.
De start in ons nieuwe huis. Na jaren eindelijk een vaste baan voor mijn maatje,
maar met gelijk  in mijn achterhoofd de vraag; ‘hoe vast is ‘vast’ tegenwoordig’?

Antwoord kan ik op geen enkele vraag geven…..
Ik laat het allemaal maar op mij af komen en blijf, ondanks alles,
 
genieten van de kleine dingen in het leven.
Put ik genoegen in het gezellig maken van ons nieuw plekje en hoop ik
dat ik het komend jaar weer verder kan met het maken van keramiek.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten