12 februari 2016

Oude tollen......

12 februari 2016.

Sinds de verhuizing staan er op de vliering nog steeds volle dozen welke
nog niet zijn uitgepakt.
Op zoek naar iets rommelde ik vanmiddag in een van de dozen en vond mijn
'oude tollen' van vroeger.
Vaak gebruikt, vooral de 2 rechtsen,  gleden mijn gedachten onwillekeurig terug
naar het verleden.


Vroeger, ja vroeger .…
Als 'oude' blogster een tijd waarin wij ons met relatief weinig 'speelgoed' moesten
zien te vermaken simpelweg omdat er niet veel was.
Géén computer, laptop, I-pad of mobiele telefoon.
Wij schreven elkaar nog......

Wij speelden enorm graag buiten.
Vandaag de dag zie je dit echter steeds minder gebeuren.
Wij vermaakten ons buiten met spelletjes als hinkelen, knikkeren, touwtje springen,
bordje tik, tollen, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
En ja, dit deden we ook gewoon in de winter wanneer er nog geen sneeuw lag.
Zodra er sneeuw lag maakten deze spelletjes plaats voor de slee, sneeuwballen gevechten en skiën van de bergjes in het park.
Simpel misschien, maar vervelen deden wij ons eigenlijk nooit.

Ik wil beslist niet beweren dat vroeger alles beter was.
Maar als ik in mijn directe omgeving zie dat veel kinderen zich alleen nog weten te vermaken
via 'Social Media', en in het nieuws hoor dat de jeugd niet meer kan 'klussen'
denk ik wel; "wat een armoede" en ben ik blij dat ik met mijn handen 'goed uit de voeten' kan.