26 januari 2016

Kalkverf.

26 januari 2016.

Gestaag vordert het in de kalkverf zetten van de muren in de woonkamer.
De woonkamer is in U-vorm, het ene gedeelte is op één hoek na klaar.
Ik heb toch besloten géén kleurpigment toe te voegen
(had de kleur 'desert' van Stoop & Meeuwis hiervoor gepland)
omdat er maar 2 ramen in het woonkamer gedeelte zitten en ik verwachtte dat
kleur de ruimte zou 'verkleinen'.
In die ene hoek hangt nog een radiator die verwijderd kan worden omdat
hij eigenlijk overbodig is en de wand erachter dan aangepleisterd moet worden.
In de kleinere ruimte van de U-vorm zeg maar, ben ik begonnen
het vliesbehang onder een laag 'rotband' glad te pleisteren aangezien
dit behang er met geen mogelijkheid af te krijgen is.
Van oorsprong is dit een keuken geweest die door de voorlaatste bewoners
naar de serre aanbouw verhuisd is.
Het vliesbehang van deze wand was antraciet kleurig, ook eigenlijk te donker want hier zit 
helemaal geen raam.
Ik ga deze wand met een lichte grijze kalkverf kleuren.









Met al die hoeken én slechts een tegelspaan tot mijn beschikking best een heel karwei.
En dan te bedenken dat echt het hele huis in de glasvezel behang zit en wij alle wanden
in de kalkverf willen zetten.... :(

Aangezien vriendlief momenteel heel druk is op zijn werk komt veel van de "klusserij' op mij neer.
Zaterdag na het boodschappen doen stopte hij op de terugweg bij de bloemenwinkel....
Ik kreeg van hem een prachtig boeket én een mooie hoge witte vaas.





Vind de kleurencombinatie lila/paars prachtig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten