11 januari 2016

Kalkverf experiment.

11 januari 2016.

Het nieuwe jaar is alweer 11 dagen oud en in de straat is alles wat maar
met kerst te maken had verdwenen....
De meeste bewoners hadden alle versieringen 2 januari al weg gehaald. 
Ik kan (nog) geen afscheid nemen van mijn alternatieve tak boven de eettafel.
Hij staat zo gezellig  :) en ook de andere (zij het gering in aantal) versieringen prijken nog in huis.
's Avonds steek ik nog steeds de kaarsen aan.

Het afgelopen weekend zijn wij begonnen met het dichtgooien van de vijver.
Hij was gepland voor de koi karpers die nog op ons oude adres huisden.
Maar het 'lassen' van de naden in de vijverfolie wilde maar niet lukken.
Te koud, te nat, harde wind.... Alle elementen leken er tegen te zijn....
Drie weken geleden hebben we daarom de knoop definitief doorgehakt.
De vijver gaat er niet komen en de karpers heb ik inmiddels, zij het met pijn in mijn hart,
verkocht.
Van de week wil ik in de derde slaapkamer gaan testen met zelfgemaakte kalkverf.
Kijken hoe dat gaat en of het staat voordat ik mij er in de woonkamer aan durf te wagen.
Via Google en Youtube heb ik gezocht naar kalkverf 'recepten' en heb hiervoor al pigmenten
en Mekal kalk ingeslagen.....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten